YLEISET TOIMITUSEHDOT

Toimitusehdot
Tuotteiden hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron (14% tai 24%).
Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 1-2 työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Postitamme tilaukset pääsääntöisesti päivittäin.
Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty. Näin tuotteet ovat perillä pääsääntöisesti muutamassa päivässä. Yleensä kaikkia tuotteitamme on varastossa.
Jos kuitenkin käy niin, että tuote on tilaushetkellä päässyt loppumaan, otamme yhteyttä sähköpostitse.

Tuotteet toimitetaan postin mukana kotiin tai ison tuotteen ollessa kyseessä lähimpään Postiin tai Matkahuoltoon tai edellisten valtuuttamiin toimipisteisiin, jolloin saat siitä kotiin ilmoituksen.

Tästä syystä pyydämme matkapuhelinnumeron tilauksen yhteydessä!

Toimitushinnat
Ostoskori huomioi postituksen hinnat tilausta tehtäessä. Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen mukaan pakkauksen painon (ja joskus koon) mukaan ja ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.
Toimitamme tuotteita pääsääntöisesti Suomeen. Jos tahdot tehdä tilauksen ulkomaille, ota siitä erikseen yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tekemistä. Voimme tällöin tarkistaa posti- ja muita mahdollisia kuluja mahdollimman tarkan arvion mukaan ja lisätä ne tilauksen loppusummaan.

Huom! Eräät ilmaissähköposteja tarjoavat palvelut (mm. Suomi24, Hotmail, MSN) eivät välttämättä ota vastaan vahvistusviestejä.
Tarkista siis roskapostikansiosi kun teet tilauksia!


Verkkokaupassamme voit maksaa seuraavien verkkopankkien kautta: Nordea, Danske Bank, S-pankki, Handelsbanken, Osuuspankki ja Säästöpankki (Aktia, POP) ja Lähitapiola sekä käyttää Jousto-luottoa tai Jousto-maksumahdollisuutta (huom. tarkista Jouston määrittämät minimiostorajat).

Maksupainiketta (Osuuspankin omistama Checkout) klikatessasi siirryt oman pankkisi turvajärjestelmän piiriin ja maksu tapahtuu turvallista SSL-yhteyttä käyttäen, kuten normaalistikin maksaessasi laskujasi verkkopankissa.


Verkkokauppamme verkkomaksupainikkeilla suoritetuista maksuista saamme heti pankista kuittauksen, että tilaus on maksettu. Maksettuasi ostoksesi saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, joka on samalla myös kuitti ostoksistasi. Säilytä kuitti tallessa!

Vain laskutusasiakkaille: Kaupallisiin sopimuksiin sovellettavaksi tarkoitettu viivästyskorko on 8,5 % vuodessa (viitekorko lisättynä korkolain 4 a §:n mukaisella 8 prosenttiyksikön lisäkorolla). Korkolain 4a §:ssä tarkoitettua korkeampaa viivästyskorkoa sovelletaan yritykseltä toiselle tai viranomaiselta yritykselle suoritettaviin maksuihin.


Kuitti

Kuitin voi tulostaa tilauksen ja toimituksen yhdeydessä toimitetettavan sähköpostin linkin kautta.
Mikäli tarvitset tilauksestasi kuitin kopion jälkikäteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.


Palautusoikeus

Kaikilla verkkokaupan tuotteilla on kuluttajansuojalain 6. luvun 14 §:n (sekä 13.6.2014 voimaan tulleen uuden Verkkokauppalain) mukainen 14 päivän palautusoikeus (paitsi erikseen merkityillä tuotteilla sekä erikseen tilatuilla tilaustavaroilla, joissa on tehty asiakaskohtaisia muutoksia).
Sinun ei tarvitse antaa syytä palautuksellesi. Mikäli haluat palauttaa / vaihtaa tuotteen, lähetät vain tuotteen alkuperäisessä paketissa paketin mukana tulleella (tai erikseen lähetetyllä) palautus-osoitekortilla ja asia on siten hoidettu. Palautus on silloin Sinulle maksuton.

Lue turvallisesta verkkokaupasta lisää: http://tietolisaaturvaa.fi/

Kuluttajansuojalaki löytyy klikkaamalla tätä linkkiä: Kuluttajansuojalaki

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:
- Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.
- Makeiset, mausteet tai muut elintarvikkeet
- Alusasut, sukat sekä yöpaidat eivät kuulu palautusoikeuden piiriin.
- Tuotteet, joihin se on selvästi merkitty (Outlet-tuotteet tai vastaavat yksittäiskappaleet).
- Tuotteelle ei myöskään myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

Tuotteen on luonnollisesti oltava käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa. Kaikki mekaaniset tuotteet (kuten erityisesti kaikki soittorasiat ja karusellit) tarkistetaan maahantuojan toimesta ja verkkokaupassamme ennen postitusta asiakkaalle. Karusellien ja soittorasioiden osalta palauksista tutkitaan vieteri- eli vetomekanismi. Mikäli vetomekanismi on viallinen, ei tuotteella ole palautusoikeutta.

Mikäli lähettämämme paketti jää noutamatta ja se joudutaan lähettämään uudelleen, veloitamme siitä painoon ja kokoon sidotun lähetysmaksun, vähintään kuitenkin 7,50€. Myöskään paketin noutamatta jättäminen ei ole kaupan peruuttamiseen oikeuttava toimenpide. Mikäli kauppa perutaan vasta kun tuote on palautunut verkkokauppaan takaisin, veloitamme toimituskulut (eli toisin sanoen, lähetyksen palautettava summa koskee silloin vain tuotteen hintaa, ei postikuluja).

Palauttaminen

Pakettien palautuksessa tulee aina noudattaa verkkokaupan asiakaspalvelun ohjeita.

Emme lähetä tilauksen mukana palautuspostitarroja, koska palautuksia tulee meille vain muutamia vuosittain.
Säästämme tältä osin turhaa paperin tulostamista.

Palautus tapahtuu seuraavasti:
1) Lähetä Ilmoitus verkkokaupan asiakaspalvelun sähköpostiin asiasta ja pyydä palautustarra.
2) Verkkokaupasta lähetetään Postin palautustarra (osoitetarra), jossa postimaksu on maksettu.
3) Palautettava tuote pakataan alkuperäiseen pakettiin, ja (erikseen lähetetty) palautus-osoitekortti liimataan ohjeen mukaan paketin päälle
4) Paketti toimitetaan Postiin.  
Näin toimien palautus on silloin Sinulle maksuton. Paketti voidaan palauttaa suoraan Postin pakettiluukusta (jonottamatta).
Asia on siten hoidettu.

5) Kun palautus on meillä takaisin, tutkimme, että tuote on edelleen palautusehtojen mukaisesti myyntikunnossa
(tai takuuehtojen mukaan virheellinen eikä käytöstä johtuva).
6) Maksun palautus tilille hoidetaan välittömästi Checkout -palvelun kautta sen jälkeen kun palautettu lähetys on saapunut meille ja tuote on todettu olevan käyttämätön sekä alkuperäispakkauksessa.
Rahojen palauttaminen kestää palvelussa yleensä 1-2 arki-tai pankkipäivää.

Mikäli asiakaspalvelun ohjeita ei ole noudatettu (eli palautus tehdään eri tavalla kuin asiakaspalvelun ohjeistus kertoo), joudumme veloittamaan palautuskulut, eli vähentämään ne palautettavasta summasta. Emme lunasta asiakkaan lähettämää postiennakkolähetystä. Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan
( www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttajaneuvonta



Myymälästä ostetuille tuotteille myönnetään kuluttajakauppasuhteissa 14 vuorokauden rajoitettu palautusoikeus. Kauppahinta palautetaan lahjakortille, joka on voimassa vuoden ajan. Tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa alkuperäisessä pakkauksessaan. Yrityksen työntekijöillä on oikeus tehdä erillisiä kirjallisia sopimuksia asiakkaiden kanssa poikkeavista palautusehdoista. Tiedot tulee selvästi kirjata kuitille.
Myönnämme tietysti asiakkaalle lain hengen mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Takuuehdot
Mahdollinen takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.


Force Majeure – pakottava este

Verkkokauppa ei ole vastuussa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy sellaisten olosuhteiden seurauksena, joihin verkkokauppa ei voi vaikuttaa, kuten verkkokaupan tekniikan toimittaneen yrityksen toiminnan katkos, vienti- tai tuontikielto, viranomaispäätös, sota, luonnonkatastrofi, lakko, julkisen liikenteen häiriö tai muu vastaava tapahtuma, joka vaikeuttaa tai estää verkkokaupan toimintaa.


Mikäli Sinulla on kysyttävää niin ota reilusti yhteyttä (yhteystiedot löytyvät omalta välilehdeltään) niin vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiisi.

sy_jasenyritys_2017_200x100px.png